Vänligt koncept lyfter varumärket.
CAROLI KÖPCENTRUM
Strategi | Varumärkesplattform | Grafisk manual | Tonalitet | Exponering | Storformat | Projektledning | PR | Native | Annonsering | SoMe
Sedan 2020 har Eminent byggt ett koncept tillsammans med Caroli för att stärka identitet och trovärdighet hos Malmöborna. Syftet är att befästa bilden av en urban miljö under tak med plats för handel med möten i östra innerstaden. Resultatet är besöksiffror som med råge slår genomsnittet för Sverige
Där grannar möts
Genom konceptet “Där grannar möts” har nya viktiga kanaler till kunderna etablerats. En webbplats, sociala medier och digital annonsering via Meta, Bonnier och Schibsted med mätbara KPI:er. PR som når ut via MyNewsdesk och rankar högt på Google. Och stora synliga LED-skärmar på plats som skapar dialog med besökare.
Caroli bjuder upp Gereration Z
Sociala medier – grannar emellan
Stark varumärkesförflyttning
En mätning gjord 2021 visade att Carolis besökssiffror ökat med +6,5%. Det ska jämföra med genomsnittet på +3,5% för hela Sverige och -1,6% för storstäder. Därtill syns en ständigt ökad, och mätbar, tillväxt i sociala medier och andra digitala kanaler.
Rörlig annonsering på Malmös bussar
More is more på Caroli – även digitalt
Följ med oss på vår resa!
Digital annonsering med hög konvertering