På Eminent håller vi koll på trender och utveckling utan att tvunget falla för det senaste. När det gäller kommunikation är form detsamma som försäljning och marknadsandelar, inte bara något som är snyggt att se på.

När det är dags för en ny form ställer vi gärna många frågor. Det sparar tid och pengar, och det gillar vi:

  • Vad vill vi uppnå med formen?
  • Vem är målgruppen?
  • Hur ska formen användas? Ska den utvecklas senare?
  • Vilken är budgeten?
  • Ska den hänga ihop med redan befintligt material? Att ta fram nytt är alltid kul men förmodligen inte det mest kostnadseffektiva.

Ofta börjar projektet med en workshop där vi tillsammans lägger riktlinjerna och skapar en moodboard som förvandlar tankar och idéer till form

Moodboard (av engelska: mood, ‘stämning’, och board, ‘bräde’; på engelska är ordet mood board särskrivet) eller stämningsplank, är ett collage av material (till exempel bilder, texter, färger, foton, materialprover) som beskriver stämningen eller känslan i en plats eller en design.

Wikipedia