Ett samarbete för hållbarhet.

ICA MALMBORGS & SKÅNEMEJERIER

Kampanj | Koncept | Hemsida | Digital annonsering | Form | Copy | Exponering | SoMe | Butiksexponering | Native

Inför julens helger lanserade vi en kampanj som blev både säljdrivande och varumärkesbyggande. Under temat hållbart och lokalproducerat hjälpte vi ICA Malmborgs lyfta sin leverantör Skånemejerier. Hållbarhetsbudskapet kombinerades med inspiration inför julbaket med syfte att stärka försäljningen av Skånemejeriers produkter smör och grädde under en vecka.

Vi samlar julens stjärnor

I ett starkt koncept samlade vi julens stjärnor. Mjölkbönderna som är skånska mathjältar med välmående kor. Butikens kunder som är stjärnor när de handlar lokalt. Skånemejerier, med hållbarhet som ledstjärna. Färska smöret och grädden från Skåne som är stjärnor i julbaket. Sist men inte minst – strålande priser på smör och grädde under en kampanjvecka i december.

It’s written in the sky; Sveriges mest hållbara butikskedja möter Sveriges mest hållbara mejeri.

Digital kampanj med genomslag

Inom ramen för ICA Malmborgs befintliga julmanér skapade vi design som knöt an till mejeriprodukterna. Hjärtat i kampanjen blev tre nativeartiklar i Sydsvenskan. Köpta redaktionella texter på temat hållbart och lokalt samt julrecept och bakning. Kampanjens budskap kopplades samman på en kampanjsida. Utifrån materialet i native-annonserna skapades inlägg till digitala kanaler som drev trafik till landningssidan och ett attraktivt kampanjerbjudande i butikerna.

Värdefulla insikter

Inspiration kopplad till säsong och bra priserbjudanden är effektiva sätt att skapa konvertering i en kampanj. Samtidigt stärks relationen till ett varumärke när vi lyfter värden som hållbarhet och lokalproducerat. Framför allt har Eminent en utmärkt mall för kampanjer som kan appliceras på fler leverantörer och samarbeten.

Vill du veta mer?

Kontakta mig.

Oskar Lärn | 070-495 82 14

oskar@eminentreklambyra.se