Nestlé Professional. Lansering av Nescafé Milano

Nestlé Professional är ett multinationellt bolag med säte i Schweiz. För denna uppdragsgivare agerar vi som en mix av inhouse-byrå och kreativ byråpartner.

Utmaningen
När Nestlé Professional skulle lansera sin nya kaffemaskin, Nescafé Milano, valde de att vända sig till oss. Målgruppen var ett kräset B2B-segment i Asien, USA och södra Europa och utmaningen var tvåfaldig: att marknadsföra själva kaffemaskinen och att efter köpet få kunderna att fortlöpande köpa kaffe. För att uppnå målet behövdes ett högklassigt säljmaterial med en ny twist.

Vår lösning
Vår lösning blev ett koncept i fyra steg som täckte hela processen från pre- till postsale. Första steget blev en elegant bok, en Coffee Table Book, som presenterade kaffekonst på ett informativt och vackert sätt. Fotograferingen var av hög kvalitet med avancerad styling.

För postsale-stadiet tog vi fram broschyrer, recept och ett stort antal filmer. Materialet användes sedan som content för olika kampanjer i digitala kanaler.