Kundtidning – PoG Woody Bygghandel

När PoG Woody Bygghandel skulle lyfta varumärket fick Eminent uppdraget att ta fram en ny tidning:

PoG Woody tidningen Gustaf

  • Tidningsnamn
  • Form på tidningen
  • Skriva artiklar
  • Fotografera
  • Produktion av tidningen inkl. avancerad retusch
  • Lansering av tidningen i analoga och digitala kanaler
  •  

    Vår lösning

    Att ta fram en tidning som visar PoGs själ och vad som är deras drivkraft. Människor generellt är inte intresserade av byggbolag, utan vill veta hur företag kan underlätta deras vardag. Därför skapades en tidning med ett brett men lokalt innehåll, med allt ifrån fotbolls-, hästuppfödnings-, inrednings-, arkitektur- och trädgårdsreportage. Tillsammans med kund tillsattes ett redaktionsråd där innehåll och disposition bestämdes.Tidningen har en upplaga på 10.000 ex och kommer ut 2 ggr/år. Det finns också i en digital version att ladda ner. Totalt blev det 52 sidor av tips, råd och inspiration till kunder och proffsbyggare.

    foto_2

    Bygghandeln har i princip samma utbud och utgångspunkten blir att lyfta fram PoGs styrkor; Personliga personalporträtt, smarta och moderna tjänster som underlättar byggarens vardag. Inspiration i inne- och utemiljö, både konkreta råd och mer okonventionella lösningar.

    Vacker bild tidningen Gustaf av Eminent reklambyrå

    Här hittar du fler av våra uppdrag för PoG Woody:

    Övergripande strategi och form
    Butiksinredning
    Webshop

    Most Recent Projects
    Kontakta Eminent!

    Skicka ett mail, så återkommer vi så fort vi kan.